Na moim poddaszu

Na moim poddaszu

środa, 31 sierpnia 2011

30. Kwiaty zła

" Dziś rano całkiem niespodzianie
Sam diabeł przyszedł mnie odwiedzić
I chcąc zaskoczyć mnie pytaniem
Rzecze przymilnie: "Chciałbym wiedzieć,

Pośród prześlicznych części owych,
Co się składają na jej ciało,
Wśród rzeczy czarnych i różowych,
Co tworzą całość doskonałą -

Co jest najsłodsze? " - Moja dusza
Odrzekła przeklętemu skromnie:
"Jej piękność cała mnie porusza
I wszystko w niej przemawia do mnie

A skoro całość tak zachwyca,
Kochanek wybrać nic nie może.
Kojąca jest jak blask księżyca,
Olśniewa niczym ranne zorze;

Jej ciało rządzi się harmonią
I wdziękiem zbyt niewymuszonym,
By analiza słabą dłonią
Mogła zapisać wszystkie tony.

O czarodziejska ty przemiano
Granica zmysłów mi umyka!
Jej słowa wonią są różaną,
Jej słodki oddech to muzyka!

Dziś bardzo nietypowo. Zacytowałam Wam jeden z moich ukochanych wierszy pt. " Cała", do tego wiersz jednego z moich ulubionych poetów Charles'a Baudelaire'a. Wiersz pochodzi z tomiku "Kwiaty zła" a tytuł tego tomiku był inspiracją do stworzenia w 2002 roku haftu o tym samym tytule i tu przechodzimy do sedna sprawy. Prezentowana dziś praca to mój drugi w życiu wyhaftowany obrazek, projekt wykonany w excelu. Haft przeciętny, nie ma się czym chwalić, ale blog jest dla mnie takim miejscem, gdzie chcę skatalogować dla siebie samej wszystkie swoje prace, więc i jego nie mogło zabraknąć. Jak widać poniżej, w początkowym etapie mojej fascynacji xxx nie przeszkadzał mi nawet fakt, że zabrakło mi muliny, kontynuowałam innym kolorem, liczyło się tylko jedno - stawiać krzyżyki :)




CyberJulko: Dzięki :) Oby tylko było co do niego włożyć :)
Moka: Coś w tym jest, że jak się robi na dworze szaro, zimno i ponuro to nawet jakby czas się rozciągnął, skapnie go też na robótki.
MagdaLeno: Dziękuję za słowa uznania w imieniu mojej Mai :) Jestem pewna, że nie raz pociągnie za nitkę tylko z jakim skutkiem :)
Ena0210: Oby :) Bo będzie kicha i dostane tytuł "Leniwca pospolitego" :)


1 komentarz: