Na moim poddaszu

Na moim poddaszu

niedziela, 17 lipca 2011

13. Schemat "Ubranka na butelkę"

Swego czasu zaprezentowałam Wam "Butelkę na oliwę" w wykonanym przeze mnie szydełkowym wdzianku. Cały czas nosiłam się z zamiarem by opracować do tego projektu schemat i w końcu się udało. Wykonanie takiego ubranka jest naprawdę proste, więc mam nadzieję, że ktoś się skusi i sobie takie wydzierga.

MATERIAŁY:
- butelka po "Nalewce Babuni" - polecam miodową :)
- WŁÓCZKA: Altin Basak MAXI (100g/565m) 100% bawełna,  w wybranym kolorze
- SZYDEŁKO: 1,50 mm
- ozdobna wstążeczka

WYKONANIE:
W pierwszej kolejności wykonujemy kwadratową mini serwetkę, która posłuży nam za podstawę. Możemy w tym miejscu popuścić wodze wyobraźni, jedyne czego należy się trzymać to wymiarów. Ja wybrałam tzw. kwadracik hiszpański. (schemat poniżej)



By kwadrat osiągnął odpowiedni rozmiar należy wykonać dodatkowo 1 rząd słupków 1:1.
Kiedy kwadrat jest gotowy przechodzimy do wykonywania ścianek bocznych.
Pierwszy rząd słupków należy wykonać tzw. splotem podniesionym (reliefem) by nadać osłonce kształt. Całość wykonuje się na około tzw. filetem czyli splotem pustych (pusta kratka) i pełnych kratek (krzyżyki) wg schematu poniżej. Na koniec wykonujemy sznureczki splotem sznureczkowym po 35o. każdy, przez które przeciągamy ozdobną wstążeczkę w celu związania całości.


Mam nadzieję, że wszystko jest jasne. Życzę miłego dziergania.
Dla przypomnienia tak wygląda efekt końcowy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz